جزئیات نجات معجزه آسای دانش‌آموزان در مکه تشریح شد

 

 

در حالی که زائران دانش‌آموز ایرانی عازم مکه بودند، راننده اتوبوس در حین رانندگی سکته کرده و در دم جان می‌دهد، اما با عنایت الهی و به صورت معجزه آسا، سی نفر از دانش‌آموزان از این حادثه نجات می‌یابند.

شاپور محمد زاده نماینده ستاد عمره دانش آموزی در مکه مکرمه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، با تایید این خبر که جمعه شب،‌ راننده یکی از اتوبوس‌های حامل کاروان دانش آموزان ایرانی در حین رانندگی سکته کرده و در دم درگذشت، اظهار داشت: شب گذشته در مسیر حدود 140 کیلومتری مدینه به مکه مکرمه راننده یکی از اتوبوس‌های کاروان دانش آموزان عمره گزار در حین رانندگی دچار ایست قلبی می‌شود و در دم جان می‌دهد که این حادثه سبب انحراف خودرو شده و لحظاتی موجب ترس و نگرانی زائران می‌شود.

وی ادامه داد: در همین لحظه یکی از مربیان حاضر در این اتوبوس با درایت و شجاعت مثال زدنی به سمت جلو رفته و فرمان اتوبوس را در اختیار می‌گیرد و خودرو را تحت کنترل در می‌آورد تا این حادثه نادر وغیر مترقبه با عنایت خداوند و دعای خیر پدرو مادران عزیز ختم به خیر شود.

نماینده ستاد عمره دانش آموزی در مکه مکرمه با بیان این که پس از این اتفاق گروه امداد و پیگری ستاد عملیات عمره با حضور در محل، اتوبوس دیگری را جهت انتقال دانش آموزان جایگزین کردند، گفت: تمامی 420 دانش آموزی که شب گذشته در قالب 4 کاروان عازم زیارت خانه خدا بودند در کمال سلامتی به مکه مکرمه رسیدند و پس از استقبال و پذیرایی در هتل میدان توسط مسوولان بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عمره با حضور در مسجد الحرام اعمال عمره خود را انجام دادند.

یکی از شاهدان عینی این حادثه گفت: ساعت یازده شب، اتوبوس در حال انحراف از جاده بود و دانش‌آموزان از جریان مطلع شدند، وقتی به سوی راننده رفتیم دیدیم وی سکته کرده و در همان لحظه جان داده است.

وی افزود: بلافاصه یکی از مربیان کارکشته فرمان اتوبوس را بدست گرفت و یکی دیگر از مربیان راننده اتوبوس را به سختی از روی صندلی به داخل اتوبوس انتقال داد.

این شاهد عینی تصریح کرد: با کمک الهی و دعای دانش‌آموزان و به صورت معجزه آسا، سی نفر از دانش‌آموزان از این حادثه نجات یافتند.

وی ادامه داد: پس از این حادثه، گروه امداد و پیگری ستاد عملیات عمره یک دستگاه اتوبوس را جهت انتقال دانش آموزان عمره گزار به محل وقوع حادثه اعزام کرد که عزیزان ما با کمال سلامتی به مکه مکرمه رسیدند و اعمال مناسک عمره را انجام دادند.

خوشبختانه هم‌اینک تمامی دانش‌آموزان عمره گزار در سلامتی به سر می‌برند و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

همچنین محمد زاده با اشاره به این که امسال 2600 دانش آموز ایرانی در قالب 24 کاروان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، تصریح کرد: از تاریخ 27 بهمن ماه اعزام دانش آموزان عمره گزار به مدینه و مکه آغاز شده و در حال حاضر 900 نفر در قالب 8 کاروان وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شده اند.

وی افزود: عملیات اعزام دانش آموزان عمره گزار به سرزمین وحی تا 18 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و یک کاروان نیز مخصوص دانش آموزان اهل سنت در قالب این عملیات به زیارت خانه خدا و انجام اعمال عمره مشرف خواهند شد.