درباره
شاپورمحمدزاده[10]

وبلاگ فوق به عنوان ابزار ارتباط با دانشجویان علوم اجتماعی وجامعه شناسی،روابط عمومی ،مدیران و کارکنان آموزش وپرورش وعلاقمندان در حوزه های علوم اجتماعی ، جامعه شناسی وآموزش و پرورش طراحی گردیده است. بدون تردید دیدگاهها و نظرات ارزشمند شما عزیزان می تواند درغنای هر چه بیشتر آن موثر باشد.
ویرایش
جستجو
صفحات اختصاصی
امکانات دیگر


[مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ]

[ Designed By Ashoora.ir ]
علوم اجتماعی - جامعه شناسی - آموزش وپرورش

دانشجویان گرامی ،جزوه جهانی شدن در روابط عمومی راجهت دانلود مجدد در وبلاگ قرار دادم.

http://persiandrive.com/869466





      

دانشجویان گرامی ،جزوه نظریه ها ی جامعه شنایسی  راجهت دانلود مجدد دروبلاگ قرار دادم.

http://persiandrive.com/205790





      


16 آذر روز استکبار ستیزی است، روزی است که سه تن از دانشجویان  در دانشگاه تهران در مقابله با ورود عوامل آمریکایی به کشور ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.



روز دانشجو
بعد از کودتاى 28 مرداد 1332، رژیم وابسته پهلوى که توانسته بود با کمک اربابان امریکایى بر اریکه قدرت باز گردد، درصدد برآمد تا پایه هاى حکومت خود را تثبیت کند، اما غافل از اینکه مقاومت مردم بطور کامل از بین نرفته و ایران در اولین فرصت خشم و انزجار خویش را نشان خواهد داد.
نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا در سال 1332، راهى ایران گردید. در حقیقت او مى آمد تا نتیجه سرمایه گذارى بیست و یک میلیون دلارى را که سازمان جاسوسى امریکا سیاه در راه کودتا و سرنگونى دولت مصدق هزینه کرده بود، از نزدیک مشاهده کند. ملت در حال افسردگى و از نفاق و تفرقه اى که استبداد توانسته بود در میان او ایجاد کند، ناراحت بود.
رهبرى نهضت مقاومت، قصد رساندن صداى اعتراض مردم را به گوش جهانیان داشت و تلاش لندن و واشنگتن را که مى خواست با مشروع جلوه دادن رژیم کودتا، امتیازات مورد نظر خود را در محیط آرام بدست آورد، خنثى کند. اجراى این برنامه به عهده کمیته هماهنگى دانشگاه تهران واگذار شده بود.
تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به ورود دنیس رایت، کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران، از روز 14 آذر 1332، آ‎غاز گردید. دانشجویان دانشکده هاى حقوق و علوم سیاسى، علوم دندان پزشکى، فنى، پزشکى، داروسازى در دانشکده هاى خود تظاهرات پرشورى علیه رژیم کودتا برپا کردند. رژیم پهلوى که به خوبى از خشم ملت و خصوصا دانشجویان نسبت به خود و اربابان امریکا از پیش آگاه بود، با تمام قوا متوجه دانشگاه شد.
روز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه کشیده شد و ماموران انتظامى، در زد و خورد با دانشجویان، شمارى را مجروح و گروهى را دستگیر و زندانى کردند. صبح روز 16 آذر 1332، گارد تا دندان مسلح رژیم پهلوى براى اولین بار وارد صحن دانشگاه شد تا فریاد مخالفان را در گلو خفه کند.
در یکى از کلاسهاى درس دانشکده فنى، چند تن از دانشجویان در اعتراض به حضور ماموران گارد رژیم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره مى گیرند و همین بهانه کافى بود تا وارد کلاس درس شوند و با ایجاد جو رعب و وحشت، محیط را براى بهره بردارى و گرفتن زهر چشم دانشجویان آماده سازند. ماموران گارد با حمله به دانشجویان بى پناه سه تن از آنان را (1-مهدی شریعت رضوی2-احمد قندچی 3-مصطفی بزرگ نیا )به شهادت مى رسانند.
حادثه 16 آذر 1332، بعنوان یک روز (مقاومت تاریخى) در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم کوشش رژیم و ساواک، دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههاى سراسر ایران مراسم و تظاهراتى به یاد شهیدان آن روز برپا مى کردند.





      

نحوه ارزشیابی دروس پایه هفتم در سال ‌جاری اعلام شد
ایجاد درس انشاء در کارنامه پایه هفتمی‌ها/ 3 درس امتحان پایان سال ندارند

مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در کارنامه پایه هفتمی‌ها، درس زبان و ادبیات فارسی به سه درس قرائت، املاء و انشاء تقسیم شده است، گفت: ارزشیابی این 3 درس به تربیت قرائت فارسی ،شفاهی واملاء وانشاء ،کتبی بوده و بر مبنای 20 نمره است.

 

خبرگزاری فارس: ایجاد درس انشاء در کارنامه پایه هفتمی‌ها/ 3 درس امتحان پایان سال ندارند

  •  

شاپور محمدزاده، مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص مصوبات این کمیسیون درباره ارزشیابی دروس پایه هفتم، اظهار داشت: شورای عالی آموزش و پرورش به کمیسیون اساسنامه این اختیار را داد که مقررات و قوانین دوره اول متوسطه را در این کمیسیون تعیین تکلیف کند که به منزله تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از آیین‌نامه دوره اول متوسطه، ارزشیابی دروس است که بررسی شد و به تصویب رساندیم.

محمدزاده گفت: به استناد مصوبه 883 شورای عالی آموزش و پرورش در 31 اردیبهشت 92 مبنی بر واگذاری اختیار تصویب مقررات مورد نیاز دوره متوسطه به کمیسیون اساسنامه و مقررات تحصیلی، ارزشیابی پایانی دانش‌آموزان پایه هفتم در هر یک از نوبت‌های ارزشیابی صرفاً برای سال 93ـ92 تصویب شد.

* 3 درس قرائت‌ فارسی، املاء و انشاء در کارنامه پایه هفتمی‌ها برای اولین بار

مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش توضیح داد: در درس قرآن، آزمون به صورت کتبی و شفاهی است که 10 نمره کتبی و 10 نمره شفاهی است؛ ارزشیابی درس معارف اسلامی کتبی بوده و بر مبنای 20 نمره است.

وی با بیان اینکه درس زبان و ادبیات فارسی در کارنامه به سه درس قرائت، املاء و انشاء تقسیم شده است، گفت: ارزشیابی این 3 درس کتبی بوده و بر مبنای 20 نمره است.

محمدزاده افزود: در گذشته این سه درس به صورت جداگانه در کارنامه پایه هفتم لحاظ نمی‌شود که در راستای سخنان رئیس‌جمهور در اول مهر امسال مبنی بر توجه به درس انشاء صورت گرفته است.

* درج یک درس در کارنامه برای ارزشیابی زبان خارجه

این مقام مسئول در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی درس زبان عربی به صورت کتبی و شفاهی است که 15 نمره کتبی و 5 نمره شفاهی است.

وی به ارزشیابی درس زبان خارجه اشاره کرد و ادامه داد: ارزشیابی این درس به صورت کتبی و شفاهی شده است؛ البته در گذشته دو نمره (دو درس) در کارنامه برای زبان خارجه در نظر گرفته می‌شد و کتبی و شفاهی جداگانه بود که امسال یک نمره اعلام می‌شود.

* ارزشیابی درس ریاضی عملی بر مبنای 20 نمره است

محمدزاده به ارزشیابی درس علوم تجربی اشاره کرد و گفت: ارزشیابی این درس به صورت کتبی و عملی است که شامل 15 نمره کتبی و 5 نمره عملی است.

وی افزود: ارزشیابی درس‌های ریاضی و مطالعات اجتماعی کتبی بر مبنای 20 نمره است و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی نیز عملی بر مبنای 20 نمره است.

* 3 درس که آزمون پایانی ندارند

این مقام مسئول در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه درس‌های «فرهنگ و هنر» و «کار و فناوری»، عملی است و ارزشیابی پایانی ندارد، اظهار داشت: این دو درس نمره دارد و بر مبنای 20 نمره است و دانش‌آموزان به صورت تکوینی نمره را به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه ارزشیابی درس «تفکر و سبک زندگی»،به صورت کتبی و عملی است، گفت: این درس 5 نمره کتبی پایانی دارد و 15 نمره هم تکوینی است که در طول هر نوبت به دست می‌آید.

محمدزاده با تأکید بر اینکه ارزشیابی انضباط هم به صورت گذشته عمل می‌شود، افزود: درباره این درس برابر با ماده 10 و تبصر‌ه‌های آیین‌نامه‌های ارزشیابی تحصیلی و تربیتی دوره راهنمایی تحصیلی مصوبه جلسه 750 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 26 تیر ماه 86 عمل می‌شود.

وی به تعریفی ارزشیابی تکوینی پرداخت و بیان داشت: ارزشیابی تکوینی مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر توسط معلم و دانش‌آموز و سایر ارزیابی کنندگان به منظور بهبود فرایند یاددهی ـ یادگیری در طول هر نوبت به عمل می‌آید که شامل انجام تکالیف درسی، آزمون‌های علمکردی، فعالیت‌های مرتبط با درس خارج از کلاس به صورت فردی یا گروهی (فعالیت‌های پژوهشی) ارزشیابی‌های باز و مشاهدات تدریجی رفتار، خود ارزیابی و نظر اولیای دانش‌آموزان است.

* اختصاص 5 نمره از ارزشیابی تکوینی به فعالیت‌های پژوهشی

محمدزاده به خبرنگار فارس اظهار داشت: مقرر شد که 5 نمره از ارزشیابی تکوینی در طول هر نوبت به فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی دانش‌آموزان اختصاص یابد و معلمان می‌توانند بخشی از ساعات تدریس خود را در هر درس برای هدایت و راهنمایی فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی دانش‌آموزان منظور کنند.

وی گفت: در صورتی که دانش‌آموز در دروس «فرهنگ و هنر»، «کار و فناوری» و «تفکر و سبک زندگی» نمره حد نصاب قبولی را کسب نکند، تا 31 مرداد ماه فرصت دارد با انجام پروژه‌های پیشنهادی معلم (تحقیقی، پژوهشی و عملی) نسبت به جبران ضعف‌های خود در درس یا درس‌های مربوطه اقدام کند؛ معلم با بررسی عملکرد دانش‌آموز در فعالیت‌های انجام شده، نتیجه ارزشیابی وی را اعلام می‌کند.

 





      

 پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران صبح روزپنج شنبه 14/9/1392درگذشت. وی که متولد 1313 هجری شمسی بود، بنیانگذار علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران محسوب می‌شود. استاد معتمدنژاد در سال 1346 دانشکده روزنامه‌نگاری را در ایران تأسیس کرد و مؤلف کتاب‌های متعددی در خصوص روزنامه‌نگاری است.

Multimedia_pics_1390_8_IT_6.jpg

 

 کاظم معتمدنژاد اردیبهشت 1313 هجری شمسی در بیرجند متولد شد و صبح امروز 14 آذر 1392 در تهران دارفانی را وداع گفت. وی دارای دیپلم ششم متوسطه در خرداد 1332 از دبیرستان مروی تهران، لیسانس رشته قضایی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران در خرداد 1336، دکترای دولتی علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم اقتصادی دانشگاه پاریس 1964 (1343)، دکتری تخصصی روزنامه‌نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم خبری در دانشگاه پاریس در سال 1964 (1343)، دیپلم‌ عالی تدریس روزنامه‌نگاری از مرکز بین‌المللی تعلیمات عالی روزنامه‌نگاری دانشگاه استراسبورگ در سال 1963 (1342) است. در کارنامه معتمدنژاد می توان دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران 1349 - 1344، استاد و رئیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی 1359 - 1344، استاد گروه علوم ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی 1360، استاد مهمان دانشگاه‌های فرانسه (پاریس و رن) 1368 - 1362 و مدیر تحقیقات (استاد راهنمای رساله‌های دکترا) دانشگاه پاریس VII مشاهده کرد. وی عضو هیئت تحریریه و مدیر بخش اخبار و مقالات خارجی روزنامه کیهان در سال 1340، وکیل پایه یک دادگستری از سال 1346، مشاور حقوقی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور از 1379، همکاری در تأسیس مؤسسات و دوره های آموزشی و پژوهشی، عضو مؤسس دوره عالی روزنامه‌نگاری‌، مؤسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی و دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی 1350 – 1343، عضو هیئت مؤسس بخش ارتباطات بین‌المللی"انجمن بین‌المللی تحقیق در ارتباط جمعی " 1976 (1355)، عضو هیئت مؤسس "مرکز مطالعات فراملی ارتباطات و اطلاعات در کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، پاریس" 1992 (1371) دوره فوق لیسانس علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی 1368، عضو مؤسس دوره دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی 1375، عضو مؤسس "مرکز پژوهش‌های ارتباطات" وابسته به دانشگاه علامه طباطبایی و وزارت پست و تلگراف و تلفن، 1375، پیشنهاد دهنده تاسیس "مرکز مطالعات و تحقیقات ارتباطات در آسیای مرکزی" بوده است. زنده‌یاد معتمدنژاد عضو "انجمن بین‌المللی تحقیق در ارتباطات جمعی" از سال 1962، عضو "انجمن بین‌المللی حقوق فضا" از سال 1967، عضو "انستیتوی بین‌المللی ارتباطات" و عضو "انجمن فرانسوی علوم ارتباطات و اطلاعات"، از سال 1983 بوده است. وی بیش از 70 مقاله علمى به مجامع بین ‏المللى و یا مجلات ارائه داده و یا خود در تشکیل سمینارها و کنفرانس هاى علمى نقش مهمى داشته است و در سال 1373 به عنوان استاد نمونه دانشگاه هاى کشور انتخاب شد.و به پیشنهاد وزیر فرهنگ و آموزش عالى و حکم ریاست شوراى عالى انقلاب فرهنگى از مهر ماه 1378 به عضویت هیأت امناى دانشگاه هاى منطقه مرکزى منصوب شد.

روحش شاد ویادش گرامی باد.





      

1-درس نظریه های جامعه شناسی روز شنبه تاریخ 92/10/28 ساعت8صبح

2-درس جهانی شدن در روابط عمومی روز دوشنبه تاریخ92/10/30 ساعت 8صبح





      

http://persiandrive.com/30990





      

http://persiandrive.com/777022





      

http://persiandrive.com/66278

 





      

http://persiandrive.com/839557





      
<   <<   6   7   8   9   10      >